Dag 11: Bologna naar Pievepelago

Het is natuurlijk een cliché maar grote steden zijn nooit leuk om in- en uit te fietsen. De eerste 50 km richting de bergen van Toscane was niet leuk je fiets op een drukke provinciale weg waar mensen op Zondagmorgen om 6:30 heel veel haast hebben, daarbij komt ook nog dat de weg vol met gaten zat.
Maar goed na 50 km rechtsaf en dan is het ineens weer heerlijk rustig. Er zijn vandaag veel wielrenners. De eerst klim fiets ik samen met iemand die voor een triatlon aan het trainen is, al pratende klimmen we 500 meter, eenmaal boven gaat hij terug naar Bologna ik klim nog een stukje verder tot 850 meter. Het uitzicht is weer fantastisch. Grote verrassing was dat het weer helemaal naar 200 meter bergafwaarts ging en daarna weer na weer over de volgende berg dat had ik niet verwacht. in Oostenrijk ging het flink omhoog dan een stukje naar beneden en dan weer flink omhoog. Hier was het in totaal wel 4 keer naar 850 meter en dan weer terug naar 200 meter. Ik kan je zeggen dat was heel erg vermoeiend. Onderweg wel genoten van het uitzicht en geregeld gestopt voor een Cappuccino of een heerlijk panini. Uiteindelijk besloot ik voor de laatste berg te stoppen, had ik net nog tijd om de laatste set van de finale Wimbledon te kijken. Morgen naar Pisa.
De link naar de Garmin track