Dag 6: Châtillon naar Châtonnay

Het was de afgelopen nacht fris, maar toen ik ’s morgens opstond was er een strak blauwe lucht, ik moest me alleen warm aankleden(Thermo shirt en beenstukken aan). Omdat het door de kou wat mistig was leverde dag met de blauwe lucht mooie plaatjes op. Het was nog een beetje klimmen en daarna voor een kilometer of 50 langs een aaneenschakeling van stuwmeren (Lac de Vouglans) dat was een fascinerend gezicht. Kort daarna kwam ik een Nederlands stel tegen. Het was een fries stel dat nu in Zwolle woonde. Het was voor de vrouw de eerste keer dat ze een grote fietstocht ging maken haar partner was al een keer naar Rome geweest. Door wat persoonlijke omstandigheden hebben ze besloten een hele lange tocht te maken. We hebben ruim een uur samen gefietst, nog even op een terrasje koffie gedronken en daarna uit elkaar gegaan, kon ieder weer zijn eigen tempo fietsen.
Tot aan Ville Fontaine was het heel vlak dat was dus lekker doorfietsen ook de zon hielp mee, het was lekker warm en dan fiets ik toch lekkerder dan in de kou. Toch wel een lekker idee als je naar het zuiden fietst.
Morgen richting Orange en dan donderdag naar Montpellier.
De link naar de Garmin track


Een reactie

  • Chris

    Hoi Peter, je bent al aardig gevorderd. Volgens het journaal hier is er in Spanje een laag sneeuw gevallen en die bui trekt naar het noorden, dus die kom je misschien nog tegen. Succes verder en mooie omgeving! Groeten Chris.