Dag 7: Oberwirt – Werfen
Hotels kiezen blijft soms puzzelen. Voor vandaag had ik eerst een hotel op een berg op het oog, maar om aan het eind van de dag nog 300 hoogtemeters te moeten klimmen… liever niet. Dus gekozen voor eentje net vóór de klim en een stuk vriendelijker.
Het is zondag en dat merk je meteen: drukker op de fietspaden. De bergen komen steeds dichterbij en dat blijft een mooi gezicht. Bakkertjes zijn dicht, maar gelukkig is er wel een Biergarten met huisgemaakte Apfelschorle ook geen slechte optie.
Richting Salzburg wordt het drukker, maar ook mooier. De route volgt de Salzach, met steile bergen om je heen. Salzburg zelf is gezellig, maar ook behoorlijk vol met toeristen. Even rondkijken, een korte stop, en dan weer verder.
Na de stad wordt het rustiger en gaat de route zuidwaarts langs de rivier. Het klimmen loopt vandaag eigenlijk best soepel, en met dit uitzicht is dat ook geen straf.
Relatief vroeg kom ik aan in Werfen. Morgen wacht een bijzondere etappe: het hoogste punt van deze reis, en daarna vooral afdalen richting Rottenmann.
Na de eerste week staat de teller op zo’n 915 kilometer en 4.500 hoogtemeters, en is het nog ongeveer 450 kilometer tot Zagreb.
Hier is de link naar de vandaag gereden route en de Samenvatting Haarlem – Rondje Kroatië (2026)
Gaat goed Peter, Apfelschorle scheelt n slok op n borrel, nu nog die Wiener Schnitzel met frites en je vliegt morgen de berg op. Succes
Hallo Wiel,
Die Apfelschorle is top, heb al de nodige Wiener schnitzels gegeten dus dat klimmen lukt wel gaat niet snel maar gestaag 🙂
Ook de omgeving motiveert mij heel erg ook dat maakt het klimmen eenvoudiger en als laatste heb ik liever bergen dan heuvels zoals rond Augsburg.