Dag 6: Odelzhausen – Oberwirt
Weer zo’n hotel waar alles klopt: goed slapen én een uitstekend restaurant. Dan hoef je ’s avonds nergens meer naartoe.
Het is al vroeg warm en dat lijkt voorlopig zo te blijven. Na een uurtje fietsen doemt München op in de verte. Met een beetje geluk zie je zelfs de Alpen al liggen, al is het nog even trappen voordat ik de stad echt in ben.
Fietsen in een grote stad blijft wat gedoe. Als er geen goede fietspaden zijn, mag je soms op de stoep, maar dat schiet niet echt op. Op de weg fietsen dan maar, net als de groepjes wielrenners die ik tegenkom.
Na een korte stop voor thee met kuchen en een foto op de Marienplatz (waar het door een bierfestival behoorlijk druk is), fiets ik de stad weer uit. Dat gaat gelukkig een stuk makkelijker dan erin.
Onderweg nog een echte Beierse lunch: Nürnberger worstjes met zuurkool en een pretzel. Daarna zit het tempo er goed in, geholpen door een stevige westenwind.
De route zelf is wat minder spannend vandaag, vaak langs een provinciale weg. Maar vlak voor de finish verschijnt er iets moois aan de horizon: de Alpen komen langzaam in beeld. Al met al weer een prima dag vandaag.
Morgen gaat het via Salzburg Oostenrijk in, met een overnachting in Werfen — net voordat het echte klimwerk begint.
Hier is de link naar de vandaag gereden route en de Samenvatting Haarlem – Rondje Kroatië (2026)
Hoi Peter
Goed bezig ondanks de warmte, een beetje wind zal idd wel prettig zijn. Klein puntje van kritiek, de foto’s ontbraken vandaag .
Goede reis en vooral veel plezier de komende dagen.
Hallo Wilbert,
Dankjewel en scherp zoals altijd, er was een “[“ weggevallen voor de markup meteen gecorrigeerd en leuk dat je weer meeleest
Hoi Peter,
Geheel volgens traditie begin ik pas mee te lezen als je al uitgebreid onderweg bent. Ik wens je een goede verdere reis.
Groeten Edwin
Hallo Edwin,
Leuk dat je erbij bent, snap ook wel dat je nu pas inhaakt voor jouw is dit deel ook het leukste deel en waarschijnlijk veel met de motor gereden 🙂
Ik heb daar inderdaad ook wel eens gereden, ik denk zelfs met Marco en Gerard, en vond het heel mooi.
Zeker vandaag (zondag) waren er veel motorrijders het laatste stuk van Salzburg naar Werfen