Dag 5: Ellwangen – Odelzhausen
De dag begint met een herkenningspunt: hoog op een heuvel staat een kasteel. Die kom je vaker tegen, maar van deze dacht ik zeker te weten dat ik erlangs zou fietsen, dus dat betekende klimmen. Bleek het een ander kasteel… ik kon er gewoon omheen 😄
Net als in Nederland is het ook hier weer warm. Dus: vaak stoppen en goed blijven eten en drinken.
De route loopt van de Kocher richting de Lech, die uiteindelijk in de Donau uitmondt. Dat betekent eerst wat heuvels over, om daarna weer in het dal verder te fietsen. De heuvels zelf zijn niet heel bijzonder, vooral landbouw en ook de Donau maakt vandaag niet echt indruk.
Langs de Lech wordt het nog even anders: het fietspad verandert in een grindpad. Na een kilometer of tien vind ik het mooi geweest en kies ik een alternatief. Dat pakt goed uit, want zo gaat het tempo weer lekker omhoog richting Augsburg.
Na een korte stop (en wat foto’s) fiets ik door naar Odelzhausen. Het hotel is top, met een goed restaurant — altijd fijn na zo’n warme dag.
Morgen gaat de route via München richting Oberwirt, zo’n 60 kilometer voor de Oostenrijkse grens.
Hier is de link naar de vandaag gereden route en de Samenvatting Haarlem – Rondje Kroatië (2026)
Leuke foto’s pap! Vooral die van je fiets zo alleen op het plein :). Het ziet er overal wel lekker rustig uit op de weggetjes. Hier is het ook erg warm en dat blijft het de komende dagen ook nog wel, dus wij doen lekker rustig aan.
Veel plezier!
X Ilse
Beetje late reactie 🙂
Vandaag ook weer wat leuke foto’s gemaakt ook nog een selfie 🙂
Doen jullie rustig aan dan fiets ik rustig door.