Dag 4: Neckarbischofsheim – Ellwangen

De dag begint vroeg: de zon staat al vol op de hotelkamer. Het belooft warm te worden, met flink wat klimmen, dus genoeg reden voor extra stops onderweg.
Na een goed ontbijt stap ik om 7:30 op de fiets. De route voert langs kleine dorpjes en een groot deel van de ochtend rijd ik langs de Kocher, met een mooi fietspad ernaast. Er zijn genoeg andere fietsers, al zijn het vooral e-bikes.
Rond het middaguur is het al 34 graden en windstil. Gelukkig zijn er genoeg schaduwplekken en mogelijkheden om water bij te vullen — geen overbodige luxe, want op dit soort dagen gaat er zo 5 tot 6 liter doorheen. Onderweg kom ik door het ene mooie dorpje na het andere, en ook voor eten en drinken is er genoeg keuze.
De laatste 30 kilometer hebben nog een verrassing in petto: een serie korte, maar steile klimmen (9–10%) zeker met deze temperaturen. Voor de beeldvorming: bij 10% rijd ik maximaal zo’n 8 km/u omhoog.
Door de hitte en het klimwerk is dit misschien wel de zwaarste dag tot nu toe. In de Alpen moet er straks ook geklommen worden, maar of het zo pittig wordt als vandaag? Dat ga ik volgende week wel zien.
Zwaar of niet: het was wel een prachtige route, met goede wegen en mooie uitzichten.
Morgen wordt nog zo’n dag: warm en veel klimmen. De route gaat door Augsburg, met als eindpunt Odelzhausen, net boven München.
Hier is de link naar de vandaag gereden route en de Samenvatting Haarlem – Rondje Kroatië (2026)


4 reacties

Geef een reactie