Dag 3: Gensingen – Neckarbischofsheim
Hotels kiezen blijft toch een beetje gokken. Gisteren was er weinig keuze in Gensingen. Er bleek een restaurant te zijn, maar dat was afgehuurd voor een feest — dus eigenlijk gewoon dicht. Uiteindelijk belandde ik bij de lokale tennisvereniging, en verrassend genoeg at ik daar prima.
Vandaag gaat de route verder in zuidoostelijke richting. Ik snijd een stuk van de Rijn af, die vanaf Bingen een flinke lus maakt. Dat betekent ook: meer hoogtemeters en oplopende temperaturen.
De route door de heuvels is meteen leuk en afwisselend, grotendeels over fietspaden. Bij Worms, een oude stad met een mooi centrum, steek ik de Rijn over richting Heidelberg. Ondertussen loopt de temperatuur flink op, dus regelmatig water bijvullen wordt een vast onderdeel van de dag.
Via de Neckar fiets ik langs Heidelberg, een mooie stad met onder andere Schloss Heidelberg langs de rivier.
Na Heidelberg worden de klimmen wat langer en zwaarder. Mijn hotel ligt nog ongeveer een uurtje verder. Het kasteel ziet er niet echt oud uit en vergeleken met het Franse kasteel van vorig jaar valt het wat tegen,maar is verder prima, met genoeg eetgelegenheden in de buurt.
Door de warmte en de hoogtemeters was dit een pittige dag. En het lijkt erop dat dat de komende dagen zo blijft: warm weer en klimmen. Morgen staat Ellwangen op het programma.
Hier is de link naar de vandaag gereden route en de Samenvatting Haarlem – Rondje Kroatië (2026)
Hallo Peter. Het gaat, zo te lezen, voorspoedig. Wat betreft de temperatuur, die gaat hier de komende dagen ook tot boven de 30 gr stijgen. Mooie foto’s ook weer. Succes verder en we blijven je volgen.
Dankjewel Chris en Brenda, ja ik hoorde dat jullie ook wat warmte krijgen, ik kijk het even aan als het te warm wordt ga ik gewoon wat minder km per dag fietsen ik heb momenteel bij 100 km reserve maw de laatste dag is nu nog maar 30 km, ipv de gebruikelijke 130 🙂