Dag 38: Sarande – Kanallaki

Ontbijt was vanaf 8 uur maar het is ook zondag straks een uur tijdsverschil dus het wordt een latertje vandaag.
Het is weer stralend weer, het eerste deel gaat via een kabelpont daarvan is altijd maar weer de vraag of die in bedrijf is maar volgens de hotel eigenaar vaart de pont, daar aangekomen bleek er de pont gewoon te varen goed van alle veerboten en pontje die ik deze trip heb gezien is dit de kleinste en de meest gammele. De pont wordt met een staalkabel heen en weer getrokken, het is een kleins stukje en er passen 3-4 auto’s op. Starten en stoppen gaat met de via telefoontje.
Gisteren was de dag van de meeste hoogtemeters maar vandaag is het zeker niet vlak, in Griekenland is het bijna altijd meer dan 1000 hoogtemeters per dag dat geldt ook voor vandaag maar het is allemaal prima te doen en de route is rustig en mooi.
Ik ga in Igoemenitsa lunchen (de eerste Griekse pita) met uitzicht op het eiland Corfu. In Igoemenitsa ben ik nu 3 keer geweest op de fiets (2017, 2019 en dit jaar) in 2017 was ik vanaf Igoemenitsa via de kust naar Patras gegaan dat gaf de nodige problemen bij een tunnel in Preveza. Daar mocht de fiets niet doorheen, uiteindelijk ben ik toen met een auto met aanhanger door de tunnel gegaan. Dat risico wilde ik dit jaar niet nemen en een andere route is ook leuk. Dus met een grote boog om het meer bij Preveza. Dat was uiteindelijk ook een prima route en het wegdek in Griekenland is tot nu toe een stuk beter dan in Albanië.
Half 6 lokale tijd ben in dan bij mijn eindbestemming (1 uur tijdsverschil en een uurtje later vertrokken) er was niet veel keus bij het zoeken naar een hotel of appartement maar in Kanallaki was een appartement. Super vriendelijke mensen in een groot pas gebouwd appartement en een restaurant om de hoek dus prima plek. Ook morgen wordt de route een beetje bepaald door de locatie van een hotel maar uiteindelijk in Agrinion wat kunnen vinden.

Hier is de link naar de vandaag gereden route en de Samenvatting Haarlem via Sevilla naar Athene (2022)


6 reacties

Geef een antwoord