Ten Slotte
Het zit er weer op voor dit jaar en om maar meteen de belangrijkste vraag te beantwoorden: totaal heb ik dit jaar 3371 km gefietst in 23 dagen.
Goed dan hebben we dat gehad maar dat is voor mij natuurlijk niet het belangrijkste.
Dit jaar was vanwege de hele COVID-19 situatie anders dan andere jaren, omdat ik het risico van de terugvlucht te groot vond is het geen enkele reis naar het zuiden geworden maar een rondje Duitsland.
Nou dat is me prima bevallen hoewel de laatste paar dagen het avontuur een beetje weg is, dat heb je niet als je enkele reis fietst.
Lichamelijk ging het ook dit jaar weer prima, Ik had dit jaar minder gefietst maar daar heb ik helemaal niets van gemerkt, enige echte probleem waren de wespen (een keer in mijn lip gestoken en keer in mijn borst).
De route was verrassend leuk. De R1 via Berlijn naar de Poolse grens, Oder Neiße route naar Tsjechië, de Donau route, de EuroVelo 5 van Straatsburg naar Brussel en natuurlijk de Noordzee kustroute LF1.
Vooral in Duitsland zijn de fietsroutes vaak onverhard dat is wel een aanslag op je fiets en dan met name de banden maar daarvoor in de plaats heb je dan wel autovrije wegen en een vaak fantastische omgeving al was het af en toe behoorlijk klimmen en dan natuurlijk met name in Hertz gebergte, Tsjechië, Zwarte Woud en de Ardennen (Totaal 17080 meter).
De fiets heeft het zwaar gehad, een gescheurde buitenband en een gebroken ketting. Voor de buitenband zoek ik de oorzaak in het op (hoge) druk houden van je banden, ik ga het komende jaar toch eens kijken naar een betere fietspomp. De gebroken ketting is waarschijnlijk veroorzaakt door een slechte koppeling mij het monteren van de ketting. Ook waren er verschillende bouten lost getrild. Alle problemen met de fiets waren snel te repareren,
Het weer was uitstekend, 2 dagen wat regen gehad. Maar de aanpak om een Hotel te boeken bij een kans op regen bevalt me prima en slapen in een tent met mooi weer was prima. Van de hitte heb ik weinig last gehad als je maar blijft fietsen.
Het was ook dit jaar weer leuk om mijn ervaringen te delen en de reacties te lezen.
Ik hoop dat we volgend jaar weer gewoon op vakantie kunnen, de fietsvakantie naar Sicilië staat nog steeds hoog op mijn verlanglijst.
Dan wil ik iedereen weer heel erg bedanken voor alle leuke reacties via de site en ander social media, het was elke keer weer leuk om te lezen.
Hier is de link naar de Samenvatting Rondreis Midden en Zuid Duitsland (2020) met statistieken per dag.
Hi Peter, je hebt een geweldige prestatie neergezet.! Leuke blogs. GEFELICITEERD.
Hallo Rob, dankjewel maar het blijft vakantie. Bedankt voor je reacties !
Hoi Peter,
Bedankt weer voor je mooie verhalen en de prachtige foto’s. Ik heb weer genoten!
En al met al toch een flink stukje gefietst met de nodige hoogtemeters.
Groetjes,
M@rry
Hallo Marry, Ja was weer leuk bedankt weer voor de leuke reacties
Groetjes Peter
Hee Peter,
Ik ben wat later aangehaakt bij je blogs dit jaar maar het heeft ook wel wat om bijna jouw hele reis in een keer te lezen ☺️
Het was weer erg leuk om te lezen wat je allemaal hebt uitgespookt en weg getrapt in het mooie Europa! Dank voor het delen van je avonturen
Ben benieuwd naar Sicilië, staat ook op mijn lijstje om te bezoeken
Groetjes en misschien tot gauw een keer in Zwou
Jelle
Hallo Jelle,
Het was weer leuk om te doen, bedankt voor je altijd leuke reacties en ja misschien moeten we een keer wat afspreken als ik naar de PUM ga.
Groetjes Peter