Dag 1: Haarlem naar Zwilbroek

Na een kopje koffie en een cracker stap ik om 6 uur op de fiets voor de eerste dag. Nog een laatste controle of je toch niet wat vergeten bent, alsof je naar een onbewoond eiland gaat😀.
Het weer is prima een zacht windje in de rug. Het eerste stuk tot Vinkeveen is niet zo leuk ook omdat je dat stuk vaak heb gefietst en de weg naast het fietspad is heel druk. Via Vinkeveen gaat het dan door naar Hilversum waar het alweer tijd is voor een kopje koffie, het is half negen en heel rustig in het centrum van Hilversum.
Na Hilversum wordt het rustiger op weg en de wegen worden smaller. Eenmaal in de Veluwe is het pas echt genieten mooie omgeving geen auto’s en dan ook nog een beetje wind mee.
Het blijft moeilijk om zo’n eerste dag niet als een raket te vertrekken ook vandaag gaat het weer snel om 13:30 ben ik in Zutphen voor de lunch dan heb ik er alweer 135 km opzitten.
Zutphen is wel een mooie stad, leuk centrum met veel terrasjes voor lunch bestel ik een oud Hollands “12-uurtje”.
Laatste stuk was wat saai op een vent weg langs een provinciale weg maar om 5 uur was ik op mijn bestemming bij Camping “De goede hoop”. Ongeveer 500 meter voor de Duitse grens.
Hoewel ik de afgelopen tijd geen hele lange tochten heb gemaakt viel het vandaag reuze mee, op papier was vandaag de dag met de meeste aantal km’s. Er zijn nog wel zwaardere dagen maar die zijn dan korter maar dan moet er veel geklommen worden vrijdag wordt zo’n dag bij het Herz gebergte.
Maar morgen gaan ik I in ieder geval Duitsland in.

Hier is de link naar de gereden route en de samenvatting Rondreis Midden en Zuid Duitsland (2020))

8 reacties

• John

Goed gedaan hoor broer. Tot die cracker vanmorgen kon ik je aardig bijbenen, daarna ben ik je meteen uit het oog verloren. Na gedane arbeid is het goed rusten. Geniet er maar van, goede reis morgen

• Ha John eigenlijk wordt eten en drinken ook het belangrijkste de komende weken dus de essentie snap je goed

• Sierk

Goed bezig! Het mooie vinkeveen gepasseerd lees ik :). Zet hem op en kom weer veilig thuis.

• Hallo Sierk,

Ik had wel wat mensen met een thermoskan langs de route verwacht maar helaas, is nu ook wel een stuk verder

• Freek

Mooi man,
    Slechte nieuws is dat de foto’s op een site staan waar Heineken geen toestemming voor geeft. Dus zal ik je vanaf mijn prive computer moeten volgen. Succes in Duitsland.

• Hé Freek, dat zag ik laatst ook, alleen als je VPN gebruikt. Ga ik na mijn vakantie eens rustig uitzoeken, en misschien maar beter zo anders komt niemand weer aan werken toe

• Tim

Leuk om je ervaringen te lezen en zo iets mee te krijgen van je tocht. Veel sterkte en succes met al het moois wat nog voor je wielen ligt.

• Ha Tim, geen idee wat ik de komende weken voor de wielen krijg maar dat is misschien wel het leukste. Alleen de route ligt vast