Dag 14: Puente de Vadillos naar Quintanar de la Orden

Omdat men hier in de avond pas om een uur of 9, 9:30 begint met eten ga je dus ook laat naar bed, om 6 uur vertrekken wordt dus een uitdaging ook deze morgen. Eenmaal op weg had ik zeker tot eind van de ochtend te maken met het bergachtige gebied, dus veel en lang klimmen. Het is warmer dan gisteren dat komt hoofdzakelijk omdat er geen bewolking is, dus veel drinken en goed insmeren.
Met de lunch ben ik in Huete, voor een bocadillo Lomo a la Plancha (Broodje gegrild vlees) met een ijskoude cola.
Na de lunch wordt het allemaal wat vlakker, minder klimmen wel een behoorlijke wind tegen. Maar dat is eigenlijk niet zo erg, je gaat wel minder hard moet meer kracht zetten maat de wind koelt enorm en dat is nu best wel fijn. Onderweg stop ik ongeveer bij elk dorpje om de water hoeveelheid aan te vullen. Eigenlijk heeft elk dorp wel een kraan meestal bij een kerkje of een parkje.
Eenmaal bij mijn eindbestemming aangekomen blijkt dat het maar goed is dat ik de stop bij een redelijk groot stadje plan. De meeste hotels/hostels zijn gesloten. Maar uiteindelijk weer een prima hotel gevonden.

Ik ben nu 2 weken onderweg en lig prima op schema in totaal heb ik nu 2234 km gefietst waarvan de laatste week 1077 km. Vooral de afgelopen week veel hoogte meters gemaakt. In eerste week 6007 meter en de tweede week 10.167 meter. Die hoogte meter met al die bagage hakt er aardig in. Maar alles onder controle ik heb nog bijna 2 weken voor de laatste 1000 km, maar ga wel nog een beetje de toerist uithangen in Cordoba en Granada

De link naar de exact gereden route en de Samenvatting Haarlem – Granada Andalusië (2018)

2 reacties

• Chris en Brenda

Hoi Peter,
    Mooie omgeving ook weer. Veel hoogte meters gemaakt, de meeste zullen nu wel achter de rug zijn toch? Vreemd dat er zo veel hotels en zo dicht zijn. Je zou verwachten dat het toeristen seizoen nu al was begonnen, tenzij deze streken niet populair zijn bij de gemiddelde toerist. Succes verder en we blijven je volgen.
    Groeten Chris en Brenda

• Hallo Chris, Brenda

Ik heb het er histeren in het hotel over gehad, De hotelletjes worden hoofdzakelijk bezocht voor mensen die voor hun werk moeten overnachten. Veel gaan daarom in het weekend dicht. En gisteren was vrijdag:-) ik was afgelopen nacht ook de enigste gast in het hotelletje.
      Het stuk rond Cordoba en Granada is ook bergachtig dus dat wordt ook nog klimmen. Uiteindelijk ligt Malaga op zeeniveau dus ben ik weer op hetzelfde niveau als dat ik begonnen ben.