Dag 5: Halberstadt naar Barleber See
Vandaag wat langer in bed blijven liggen omdat het hek pas om 700 open ging Het was koud vannacht ik het zowel in het laken als in de slaapzak geslapen dat was prima uit te houden.
Onderweg naar Dassau werd ik door de Garmin weer over allerlei zandweggetjes gestuurd, heb hem nu staan op Auto met vermijden van autowegen en zand paden dat werkte prima
Op weg naar Dassau had ik geluk er stond een hele harde westen wind wat zo ’s morgen vroeg wel erg lekker was Het is ook hier zondag dus alles was dicht. Rond 8 uur zag ik mensen met brood lopen en ik vond zowaar een bakker die alleen op bestelling zondag brood verkoopt voor mij maakte hij een uitzondering dus ik had 3 warme brood zonder iets erop maar ze smaakte prima.
Rond 1100 kwam ik bij Aken aan de Elbe aan en zag dat ik nog 15 km moest doorrijden op in Dassau aan te komen maar dan moest ik natuurlijk ook weer langs de Elbe terug rijden, ik ben dus maar direct de Elbe route gaan volgen maar eerst nog een kopje koffie met aardbeien taart gegeten, ik gooide daar met een ongecontroleerde beweging nog een vaasje bloemen om die op tafel stond en ja hier zaten echte bloemen met water in…
Ga dus vanaf Aken (niet te verwarren met Achen) de Elbe route volgen O ja mijn batterij van mij bb was helemaal leeg raar want ik had hem de avond daarvoor nog helemaal opgeladen dus geen Twitter updates overdag De route is mooi maar af en toe zit er weer een stuk onverharde weg bij en na een half uur rijden op zo’n onverharde weg had ik natuurlijk weer een lekke achterband, band vervangen maar was de bevestiging schroef van mijn wiel kwijt gelukkig vond ik hem (zonder veertje maar dat is niet heel erg) volgende keer een reserve setje meenemen voor het geval dat.
De tocht was heel mooi met nog heel veel oude Oost-Duitse plekken. Rond de lunch linze soep met bockworst gegeten ( vandaag is bockworst dag) Je kon wel merken dat het zondag was het was druk op de fiets paden.
Nog bij een hele mooie kerk aan de Elbe wat gedronken en toen op zoek naar een camping.
Het duurde vandaag toch weer te lang voordat ik op de camping zat resultaat meer dan 160 km gereden hoewel ik minder moe ben dan gisteren bij het beklimmen van het Hertz gebergte.
De camping lag aan de andere kan van de Elbe bij Magdeburg maar ik kun met geen mogelijkheid aan de andere kant komen, na ongeveer een uur vond ik een weg via een waterkruispunt, nog nooit gezien een aquaduct dat over de Elbe heen gaat, dus kanaal bovenlands Elbe onderlangs het heet wasserkreuz Magdeburg thuis maar eens opzoeken, boten gaan ook met een soort van lift van de ene naar de andere rivier.
Op de camping aangekomen tent opgezet en alles klaar gemaakt voor de nacht, met mijn Hollandse buren aan het meer van de camping wat gedronken.
Weer was vandaag prima, ’s morgen bewolkt en ’s middags half bewolkt.
Weer lekker gedoucht niet in het meer geweest met mijn groten teen gevoeld hoe het water was, dat was prima Vanavond weer bockworst gegeten, dat was waarschijnlijk de laatste in deze vakantie er zaten wel lekkere gebakken aardappels bij en ik eet zo ongeveer alles wat ik zie. Morgen meer.
De link naar de Garmin track