Dag 4: Delliehausen naar Halberstadt
Vannacht gedroomd van die enorm steile berg die net voor de camping ligt en waar ik overheen MOET. Gewoon rond half 6 wakker geworden alles ingepakt, de was die ik gisteren had opgehangen was vanmorgen nog natter nou ja in een plastic zak en later maar kijken.
Eerste stuk prima gefietst het was droog rond de 20 graden en een beetje wind mee.
Om half negen gestopt voor twee verse broodjes met koffie.
Toen kwam het Hertz gebergte, waar tot nu toe het hoogste punt rond de 400 meter lag had ik als snel record na record met als hoogste punt 850 meter, daar koffie met kuche gegeten en dacht dat het nu wel een beetje afgelopen was met die bergen maar nee hoor net om de hoek bij de koffietent ging het nog even voor 5 km met een stijgingspercentage van 10 % moet wel toegeven dat als je maar langzaam genoeg fiets dit ook wel te doen is.
Er lijkt ook steeds geen eind aan te komen na elke bocht denk je nu gaan we naar beneden maar nee hoor nog verder omhoog en dan weer een bocht en weer een bocht. Maar ja op een gegeven ogenblik ga je naar beneden en dat duurt dan ook weer heel erg lang
Toe de bergen afgelopen waren moest ik ineens een snelweg toen was de afstand naar de Elbe nog 100 km nieuwe route was 385 km. Besloot maar zelf een route te kiezen een mooi punt om een camping te zoeken en gevonden in Halberstadt. Daar als lunch nog Donner kebab gegeten Vandaag 140 km gereden rond de 1500 meter totaal berg op gefietst.
Avond eten zigeuner schnitzel met extra salade, ik ga vroeg slapen hopelijk is de wind morgen minder dan zit ook het eerste deel erop en ben ik bij de Elbe vandaar in noord westelijke richting naar Hamburg.
De link naar de Garmin track