Dag 11: Aschaffenburg naar Spay
Vanmorgen was het plan om in redelijk rechte lijn naar Mainz te fietsen en vandaar via de Main en de Rijn radroute richting Nederland. Maar toen ik na een half uur fietsen alleen maar op drukke provinciale wegen had gefietst had ik er genoeg van. Ik nam de kortste weg naar de Main en ben dus veel eerder al via deze speciale fiets route gaan fietsen. Het was heerlijk geen auto’s meer goede fietspaden en duidelijk aangegeven bewegwijzering.
Eerst ging het richting Frankfurt, vanaf daar richting Mainz.
Net voorbij Frankfurt begon het nog wel een half uur enorm te regenen en te stormen, niet het meest ideale fiets weer. Omdat er vandaag geen hoogte verschillen meer waren ging het sneller dan ooit, toch wel even lekker dat er geen klimmetjes meer zijn.
Het uitzicht langs de route was indrukwekkend en ik was niet de enige die er zo over dacht. Er waren veel andere vakantie fiets waarbij ik wel constateerde dat de gemiddelde Main-Rijn fietser 60+ is en een grijs baartje heeft, meestal na een meter of 10 gevolgd door zijn partner waar dan heel vaak de fietshelm een beetje scheef naar achter stond. Uiteindelijk 20 km onder Koblenz een mooie camping aan de Rijn gevonden.
De link naar de Garmin track