Dag 6: Gohrisch naar Praag

Het was maar een half uurtje fietsen vanaf de camping naar de Tsjechische grens en het was waarschijnlijk te vroeg voor de douane want daar was niemand te bekennen. Nog even een laatste stuk langs de Elbe en dan gaat het de heuvels over. Er was ook een mogelijkheid om de Elbe te blijven volgen maar die lus was me te groot en ik wilde rond de lunch in Praag zijn. Daarvoor moest ik nog wel een heuveltje met een hoogte verschil van 400 meter beklimmen. Aan de andere kant stonden veel hop ranken zover je kon kijken alleen maar Hop.
Rond 11:00 een stop gemaakt voor een kopje koffie en wat broodjes dit keer geen Duitse maar Tsjechische, het smaakte weer prima.
Met Praag in zicht begon de lucht te betrekken en het werd heel donker. De regen kwam kort daarna met bakken uit de lucht, het regende zo hard dat je het verschil tussen straat en stoep haast niet meer kon zien, tijd om even te schuilen. Uiteindelijk was ik om half 2 in Praag en begon de zon weer te schijnen..
Praag is een hele mooie oude stad maar voor mij wat te toeristisch. Misschien was het ook druk omdat het vandaag Zaterdag is. ’s avonds een leuke camping aan de Elbe gevonden met een leuk restaurantje met uitzicht op de Elbe.
De link naar de Garmin track


5 reacties

  • Leny

    Hoi Peter. Dat heb je snel gedaan. Blijf je een paar dagen in Praag? In het weekend is het daar wel erg druk. Tip: bezoek ook de 5 synagogen en het hele oude joodse kerkhof, het is de moeite waard. Fijne reis verder en groet.

  • Rob van Gool

    Hallo Peter
    Leuk om je zo te volgen op deze uitgebreide website met allerlei info en ook erg leuk dat je steeds een dagboek bij houdt om het thuis front op de hoogte te houden.
    Ik heb wel weer in de gaten dat je er weer veel plezier in hebt en het tempo er aardig in houdt. Heel veel plezier en nog een goede reis. Gr Rob

  • Jelle

    Hoi Peter,
    Jeetje je gaat echt als een speer. Ik zit nu zelf in Suisse (franstalige gedeelte) en het weer is hier prachtig. Je bent nu dus alweer op het verste punt geweest dus, als ik het me goed herinner.
    Je spaken blijven nog steeds heel geloof ik, althans niets meer over gelezen. Je bent wel voorzichtig met stoepranden 😉 Dat lijkt me zowiezo verstandig.
    Geniet en goede reis,
    Jelle

  • Joost

    Ha Peter,
    mooie rit weer. Ik hoop dat je er wel van geniet, je bent er al weer zo snel!
    Groet, Joost.

  • MES Brouwen, FWG

    Hallo Peter,
    Lekker aan de Pilsner Urquel? (Geen diacetyl?)
    We hebben net vergaderd en een leuke actielijst voor je gemaakt.
    Goeie reis verder.