Dag 10: Montpellier naar Rennes-les-Bains
Na het dagje Montpellier wordt het tijd voor de volgende etappe richting Andorra de weersvoorspellingen zij goed, alternatieve route via de noord oost kust van Spanje kan in de prullenbak.
Het eerste stuk ging door de duinen langs de kust, ik hen nog nooit zoveel konijnen gezien.
Eenmaal van de kust af ging het langs een kanaal met heel veel sluizen. Net voor Beziers is het “Canel du Midi” een klein sluizen complex waar 4 sluizen over een afstand van nog geen 200 meter achter elkaar staan. Elke keer past er net één boot in.
Van Bezier naar Narbonne is een redelijk saaie weg, dat geldt overigens ook voor Narbonne zelf.
Vanaf Narbonne gaat het de bergen in. Binnen no-time klom het naar een hoogte van 870 meter. Dan is het toch wel fijn dat er in elk dorpje wel een waterkraan is, ook al heb ik wel het idee dat door de hitte, ik het er net zo snel weer uit zweet.
Morgen gaat het echte klimmen beginnen
Ik ben vandaag ook nog onderuit gegaan, er lag dun grint op de weg en voordat ik er erg in had schoof mijn fiets weg, resultaat een schaaf wond op mijn linker knie, linker arm en linker hand palm. Nadat alles weer schoon gemaakt was ben ik weer verder gefietst. Nu nog voorzichtiger.
De link naar de Garmin track
Peter. was erg gezellig .lees net dat je onderuit bent gegaan niet te veel doen anders is dat bruin er zo weer af. wens je veel behouden kilometers en goede reis verder.
Hoi Peter, het is weer leuk om je belevenissen te lezen en wat een mooie fotomomenten kom je tegen! Die met de opkomende zon is helemaal geweldig. Geniet er nog van. Gr. M@rry