Dag 2: Janaken naar Lipperscheid

Het was een half uurtje rijden naar Maastricht, maar een goed half uur later zat ik alweer in België. Dan staat daar een bordje Heuvelland en warempel, direct achter dat bordje beginnen de heuvels. Ben benieuwd wanneer het boordje einde Heuvelland komt dat zal waarschijnlijk ergens bij de Middellandse zee zijn.
Ondanks die heuvels is het uitzicht in de Ardenne mooi.
Ik weet niet of het nou zo’n goed idee was om een stuk van Bastenaken-Luik te fietsen, wat een heuvels! Eenmaal in Luxemburg werd de route wat efficiënter. (Lees langs een heuvel en er wat minder overheen)
Richting Wiltz was er wel een heel mooi fietspad er was zelfs een tunnel. Even later zag ik dat ze een oude enkelbaans spoorlijn hadden omgebouwd tot een fietspad met maar heel weinig hoogteverschil.
Wat wel een beetje tegenvalt is het aantal terrasjes wat ik in de Belgische Ardennen tegenkwam dat in Duitsland toch beter.
De link naar de Garmin track


Een reactie

  • M@rry

    Hoi Peter, je bent weer lekker bezig. Jammer dat ik alweer weg ben uit Spanje als je in Elche aankomt, anders had je nog een stukje kunnen doorfietsen en mij bij Villa Damara in Albox een bezoekje kunnen brengen! Kijk weer uit naar de volgende verslagen. Altijd een genot om te lezen. Gr. vanuit Albox