Dag 14 : Marina di Grosetto – Ladispoli

Je hebt kleine en grote campings. Waar ik gisteren stond was een mega camping. Het was zo groot dat ik heel lang moest zoeken om mijn tent te vinden. Goede was wel dat het heel rustig was en je heel veel ruimte had en er prima kon eten.

Vandaag de route om langs de snelweg te komen daarbij is een tunneltje onder het spoor cruciaal. Als die er niet meer is of dicht is moet ik een heel stuk 30km terug.
Nou de tunnel was er nog en je kon er met de fiets doorheen daar was ook alles mee gezegd. Een auto kon er niet doorheen.
Daarna werd het al weer snel heuvelachtig ik kwam ik in het traditionele Toscaanse land, eerste dorp voor de verdiende koffie met croissant lag ook boven op een heuvel.
Het is een heel oude burcht Magliano in Toscana. Leuk om die ongeplande verrassingen tegen te komen.
Bij elke toren op elke berg denk je “ gaat de route er omheen of overheen” en echt elke flinke heuvel heeft wel een kasteeltje.
Het wordt minder heuvelachtig en heb een route die me terug naar de kust moet brengen. Die route had als voorkeur “onverharde wegen vermijden” nou dat werkt niet in Italië. Ik heb uiteindelijk meer dan 2 uur op onverharde wegen gefietst. Alles trilde en stuiterde alle kanten op, het is een wonder dat die fiets het allemaal kan hebben. Leuk feitje is nog dat mijn stappen teller die normaal nooit stappen telt als je fiets, gedurende die onverharde tocht 14000 stappen telde. Goed uiteindelijk was ik weer bij de kust.
Nog wel een tip voor een ieder die dit ook wil gaan doen, mijn battery pack houdt er in de middag mee op waarschijnlijk vanwege de temperatuur in de fietstas, denk een soort van brand beveiliging.

Ik ben nu qua tijd halverwege ik ben 2 weken onderweg en vlieg over 2 weken vanaf Sicilië weer naar huis.
Ik ben nu 50 km van Rome af. In de afgelopen twee weken heb ik 2124 km gefietst, voor de resterende 1020 km heb ik nog 2 weken dus de komende weken gaat het tempo wat omlaag en er gaan wat bezoekjes bij komen zoals morgen naar Rome en komende week Napels.
Het is ook interessant dat je uiteindelijk toch bijna 10% meer km’s maakt dan gepland.
Ik overnacht vanavond in een groot appartement met 3 balkons 🙂 voor morgen heb ik een hotel in Rome geboekt en gaan we wat sightseeing doen.

Hier is de link naar de vandaag gereden route en de Samenvatting Haarlem – Sicilië (2021)