Dag 11: Lipce naar Postojna

Gisterenavond ben ik nog een pizza gaan eten, nu zou ik met al mijn Kroatië ervaring beter moeten weten als je een normale pizza besteld. Nou dat was ik even vergeten ik kreeg een pizza waar je met 2 personen ruim voldoende aan had. Leerpuntje voor de rest van de vakantie.

Eerste stop is vandaag in Bled, op 15km afstand maar dan moest er wel eerst 200 meter woede geklommen met stukken van 14% maar goed daarna gaat het ook weer naar beneden. In Bled staat een mooi Kasteel en natuurlijk de kerk ( (Maria Hemelvaart kerk) midden in het neer van Bled. Ik was er om 7 uur dus het was nog heerlijk rustig. Vanuit Bled gaat het verder naar Ljubljana 50 km zuidelijker. Toe ik een verkeerde afslag nam kwam ik uit in een heel klein maar heel leuk dorpje boven aan een rots waar je een heel mooi uitzicht had over het dal en heel ver weg de Alpen.
De route naar Ljubljana was deels verhard en zeker niet zo goed als de het stuk vanaf de Italiaanse grens. In Ljubljana zelf was het verschrikkelijk druk overal groepen mensen met een iemand met vlaggetje voorop. Toen ik er 2 jaar geleden was, zag je bijna niemand was toen ook geen hoogseizoen waarschijnlijk. Ik ben dus niet lang gebleven. Het gaat nu verder in zuid-westelijke richting.
Onderweg kwam ik nog een collega fietser tegen die reed van Wenen naar Triëst. Hij overnachtte bij “Warm Shower” een groep mensen die fietsers overnachtingen aanbied.
Omdat vanavond onweer wordt verwacht had ik had voor vanavond voor de zekerheid een hotel geboekt. Nou rond 2 uur kwamen er wolken opzetten om 3 uur hoorde ik wat gerommel en om 4 uur kwam het met bakken uit de lucht. Helaas moest ik nog 5 km voordat ik bij het hotel was. Een half uurtje schuilen in een bar onder het genot van een alcoholvrij biertje was natuurlijk ook geen probleem. Tussen de buien door ben ik naar het hotel gefietst en droog overgekomen. Het was een prima klein hotelletje met vriendelijke mensen en op 400 meter een leuk restaurant. Morgen naar Kroatië en Rijeka.

Hier is de link naar de gereden route en de samenvatting Haarlem – Corfu Griekenland (2019)

4 reacties

• M@rry

Toch nog een beetje regen deze vakantie. Hopelijk blijft het hierbij, want zoals gezegd is een zonnetje een stuk beter. Je bent weer schitterende landschappen tegengekomen en gaat er zeer waarschijnlijk nog heel veel tegenkomen. Prachtige foto’s ook. Geniet er van!

• We zullen het zien qua regen, maar hoe meer naar het zuiden des te kleiner de kans is. Een drupje regen om af te koelen is soms ook wel lekker

• Javier

Hello Peter,

Nice pizza for dinning!
    It’s really a nice travel